GRIT_HIIT_slika_za_tekst

566 pregleda
0 komentara

Vreme je za nove izazove!

Već ste čuli za HIIT trening? Par vaših hardcore fitnes prijatelja se svakodnevno hvale rezultatima. Ali reči: „Visoko. Intezivni. Intervalni. Trening“ vam teraju hladan znoj na lice.

Ne bojte se! HIIT ne mora da bude strašan!

Hajde da prođemo osnove. HIIT uključuje kratke, intezivne vežbe koje su praćene još kraćim pauzama. Najbitnije je da date sve od sebe u što kraćem vremenskom periodu, odmorite se i odmah nastavite.

Ovaj metod je dokazan, pogotovo značaj pauza koje vam omogućavaju da dostignete svoj maksimum i iznenadite svoje telo iz treninga u trening.

Istraživanja pokazuju da HIIT pomaže u gubitku kalorija i satima nakon treninga, kao i da uzrokuje gubitak masnog tkiva od devet odsto. Čak je 17 odsto kvalitetniji od standardnog aerobnog treninga ili bilo kog drugog statičnog treninga. I sad se postavlja pitanje „Šta tu ima da se ne voli?“.

Stvar je u tome što je HIIT, pa…intezivan! Najbolji je kada je serviran sa visokim fitnes nivom ili posle par nedelja srednje intezivnih treninga.

Sledeće pitanje je – Da li ste spremni za HIIT?

Kako bi vam odgovorili na to pitanje, bitno je da znamo gde ste stali na svom fitnes putovanju.

Verovatno spadate u jednu od ove tri kategorije:

1.Tek ste ušli u svet fitnesa
U ovom slučaju, HIIT je definitivno loša ideja. Kako bi pripremili svoje telo i povisili fitnes nivo, preporučujemo vam 12 nedelja srednje intezivnih treninga koji uključuju vežbe snage, fleksibilnosti, kardio i core treninge. Baš svake nedelje. Kada tek počinjete, redovni odlasci na treninge su mnogo bitniji od inteziteta. Zato krenite polako i pokušajte da stvorite navike kojih ćete se držati.

2.Vi ste srednje iskusan vežbač
Jednom kada podignete svoj fitnes nivo, tajna savršenih rezultata nije u povećavanju broja urađenih treninga nedeljno već u povećavanju inteziteta. Sada je pravo vreme da uvrstite HIIT treninge u svoj raspored. Pokušajte da ubacite jedan ili dva HIIT treninga nedeljno. Posle vam ostaje samo da uživate u rezultatima do sledeće faze kada postajete…

3.Vi ste iskusan vežbač ili sportista
Sjajna stvar kod HIIT treninga je što vas neprestano gura napred i motiviše da uradite više. Čak i ako ste u savršenoj formi ili ako ste profesionalni sportista, HIIT će pred vas svejedno postaviti nove izazove. Pogledajte samo rezultate istraživanja u kojem su fudbalerkama tokom priprema dodali samo dva HIIT treninga nedeljno.

Pa, gde ste vi na fitnes skali? Ukoliko ste spremni za HIIT, pronađite najbliži Les Mills klub. Postavite sebi izazov i dođite do tih rezultata – brzo!

Činjenice:

*Nakon 20 minuta HIIT treninga sagorevate kalorije i 9 sati posle. Laforgia J, Withers RT, Gore CJ. Effects of exercise intesity and duration on the excess post – exercise oxygen consumption. Journal of Sports Sciences. 2006;24(12):1247-1264.

** HIIT je 9 puta efektivniji kada je u pitanju gubljenje kalorija od bilo kog statičnog treninga. Tremblay A, Simoneau JA, Bouchard C. Impact of exercise intensity on body fatness and skeletal muscle metabolism. Metabolism-Clinical and Experimental. 1994;43(7):814-818.

***Generalno, HIIT je 17 odsto efektivniji nego bilo koji statični trening. Schjerve IE, Tyldum GA, Tjonna AE, et al. Both aerobic endurance and strength training programmes improve cardiovascular health in obese adults. Clinical science. 2008;115(9):283-293.

Preuzeto sa www.lesmills.com

Share on Facebook23Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

LESMILLS