Motivacija_za_trening

1673 pregleda
0 komentara

TRIKOVI KOJIMA ĆEŠ SE MOTIVISATI DA TRENIRAŠ

Došao je taj mesec u godini. Doneo si odluku, počeo da treniraš…Nešto te ometa, nemaš motivaciju. Imamo način na koji ćeš pobediti melanholiju.

Kada govorimo o vežbanju, prepoznajemo dva ekstrema: one koji znaju da bi trebali da vežbaju, ali ne žele to zapravo; i one kojima je trening sastavni deo svakog dana. Većina ljudi nalazi se negde u sredini, a za njih najveća tajna dolaska u formu je motivacija. Jednostavno rečeno, stvaranje navike nateraće te da umesto što moraš da vežbaš, to zaista i želiš.

Zubari su nas ubedili da je pranje zuba sastavni deo svake naše rutine. Kad bi samo i fitnes mogao da učini isto! Veliki deo problema u zdravstvu zauvek bi bio prošlost. Jednostavno rečeno – ako jedan dan preskočiš trening, prva stvar koju bi sutra trebao da želiš da radiš je da vežbaš.

Ali ovo nije naša stvarnost. Veoma malo ljudi je emotivno vezano za visokointenzivni trening i zdravu ishranu. Nažalost, naš mozak je programiran da traži lejzi beg i sladoled. Istina je da je teško dobro isplanirati vreme za treniranje među svakodnevnim obavezama. Poslednja stvar koju posle napornog dana žeiš da uradiš je da treniraš.

Ali ne možeš da porekneš da je fizička aktivnost izuzetno važna i za fizičko i za psihičko zdravlje. Istraživanja su pokazala da kada se radi o ustaljivanju navike da treniramo, treba da ispoštujemo tri faktora.

Trikovi_kojima_ce_te_motivisatii

ISPLANIRAJ SVOJ TRENING

Postepeno pojačavaj i trajanje i intenzitet treninga. Veći broj ponavljanja je uvek bolji nego veći intenzitet. Ukoliko budeš trenirao više nego što tvom telu prija, velika je verovatnoća da ćeš odustati već na početku. Ostani u okviru svojih mogućnosti. Sticanje navike je najvažnija stvar.

BIRAJ TRENING KOJI ĆE UČINITI DA SE OSEĆAŠ DOBRO

Kada imaš dovoljno samopouzdanja da ćeš pravilno izvesti svaki pokret, lakše i beže ćeš ostvariti svoj cilj. Ako osećaš da je neka vežba van tvojih mogućnosti, obeshrabrićeš se i vrlo brzo odustati. Da bi ostao motivisan da treniraš, prati male napretke i raduj se njima. Sigurno ćeš primetiti da imaš više energije, bolje spavaš, a stres je pobegao još u toku treninga.

ZA BOLJU MOTIVACIJU TRENIRAJ U GRUPI

Vežbanje sa nekim umnogome olakšava tvoju borbu. Bez obzira da li je to personalni trener, prijatelj ili čitavo društvo na grupnom fitnesu. Osećaćeš se kao da imaš obavezu prema još nekome, a uvek je lakše odustati kada nikog sem sebe nećemo izneveriti. Još jedna stvar koja će pozitivno uticati na tvoj trening je i “efekat grupe”, to jest osećaj zajedništva koji imaš kada mnogo ljudi izvodi iste pokrete u isto vreme. Kada se povežeš sa drugim ljudima, mnogo lakše ćeš izgraditi naviku.

Autor:Sarah Short

Izvor: lesmills.com

Share on Facebook48Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

LESMILLS