treba_li_zaista_da_pijemo_hranu

615 pregleda
0 komentara

TREBA LI ZAISTA DA PIJEMO HRANU?

Smutiji i voćni sokovi se čine kao lak i brz način da unesemo svoju dnevnu dozu voća i povrća bez mnogo muke. Ali da li su oni zaista dobri za nas koliko se nekada misli?


Šta bi voleo za doručak? Nešto zeleno? Miks španata i celera poslužen u tegli? Ili nešto toplije bolje – šargarepu, crvene bobice i cveklu?

Kao što si do sada sigurno primetio, sokovi i smutiji su često miks voća i povrća i drugih popularnih sastojaka, kao što su čija smenke i kokosova voda. U poslednje vreme, sve češće su konzumirani ne kao piće ili užina, već kao čitav obrok – i to ne samo za doručak.

DA LI JE OVAJ SISTEM ODRŽIV?

Ponekad, ali zavisi. Nisu svi sokovi i smutiji isti. Sveže ceđeni sokovi nemaju šećere koje flaširani sokovi obično imaju i naravno da možeš da dobiješ razne benefite od kombinacije voća smućkane u sok.

Ipak, voće sadrži fruktozu, prirodni šećer i jako je teško pratiti broj kalorija koje imaju jabuke, narandže, mango i breskve.

Zeleni sokovi, oni koji sadrže spanać na primer, imaju manje šećera, ali nemaju isti broj vlakana koje bi dobio kada bi pojeo neprerađenu hranu.
Piće iz blendera ili smuti, ima više vlakana nego sok, a možeš o da dodaješ sastojke.
Postoji sve više indicija da naš mozak ne može tako dobro da shvati kada smo siti kada pijemo hranu. Duže ćeš se osećati sitim kada pojedeš dve narandže, nego kada popiješ sok ili smuti od njih šest.

Dugoročni uticaj na pijenje hrane umesto jelo, još uvek nije dobro poznat. Neki nutricinisti tvrde da žvakanje i varenje usporava i stabilizuje unos nutritijenata koji dolaze do našeg krvotoka. Drugi ukazuju da imamo zube i vilicu sa razlogom – da bismo žvakali.
Takođe treba imati na umu da naši preci u savanama nisu imali blendere. Pili su vodu kada su bili žedni i jeli kada su mogli da nađu hranu.

Postoji čak i teorija da zvuk žvakanja i mrvljenja hrane pomaže da zaključimo kada smo dovoljno pojeli. Tome u prilog govori to što su ispitanici koji su jeli sa slušalicama u ušima – jeli više. Ovo se opravdava činjenicom da nam to što čujemo kako jedemo, daje informaciju šta jedemo. A koliko dobro možeš sebe da čuješ dok žvaćeš?

Uz najuspešnije marketinške kampanje, sokovi I smutiji imaju epitet ”detoksikujućih”. Ali naše telo se detoksikuje samo, zahvaljujući jetri i bubrezima. Najbolji način da detoksikuješ organizam jeste da unosiš mnogo vlakana, kojih ima u sirovim namirnicama.

Naravno, šejkovi i smutiji su odličan način da ručaš kada nemaš vremena za ručak. Ali, jesi li ikad zaista tako zauzet? Sem ako si jako siromašan, vreme za jelo nije samo to – to je socijalni i kulturološki običaj koji određuje naš dan i daje nam šansu za predah.

Ako sagledamo i psihološke i nutricionističke benefite, možda samo treba da se zapitamo – čemu žurba?

Izvor: lesmills.com

Share on Facebook16Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

LESMILLS