PROTEINI_baner_vest

1143 pregleda
0 komentara

UZ PROTEINE DO DOBRE FORME

Visoko-proteinska ishrana se trenutno smatra idealnim načinom za gubljenje kilograma. Pogledajmo zašto je to tako.

Proteini su izuzetno važni za gubljenje kilograma. Oni mogu da ubrzaju metabolizam i umanje apetit. Postoje brojna naučna istraživanja koja su ovo potvrdila. Ako našem kompletnom unosu kalorija dodamo 25 – 30% proteina, sagorevamo dodatno 80 – 100 kalorija svakodnevno, ako to uporedimo sa ishranom koja ima manje proteina.

Ključ proteinske ishrane je u tome što ona čini da se osećamo siti, više nego kada unosimo masti ili ugljene hidrate. To znači da jedemo manje, a svejedno smo zadovoljni. Mudro!

Najvažnije 4 prednosti proteina:

1. Jednostavno korišćenje energije. Studije pokazuju da organizmu treba više energije kako bi svario proteine, nego za bilo koje druge makronutrijente.

2. Osećanje sitosti nakon jela. Proteinska ishrana pomaže smanjenju unosa kalorija u toku dana.

3. Niži rizik od bolesti. Proteinska ishrana je prevencija protiv raznih bolesti poput dijabetesa i gojaznosti.

4. Povećanje mišićne mase. Proteini pozitivno utiču na porast mišićne mase. Kada ne unosimo dovoljno proteina polako gubimo mišićnu masu.

Da sada razjasnimo neke stvari o proteinima u koje ste možda ranije verovali:

Ne moramo da jedemo proteine u tačno određenom trenutku
Unošenje proteina pre, za vreme ili odmah nakon vežbanja – sve dolazi u obzir. Istraživanja su pokazala da vreme unošenja proteina nije toliko važno kao što smo mislili. Kada jedemo proteine povećava se nivo aminokiselina u krvi na nekoliko sati, zato, nije potrebno da se brinemo ukoliko ih unesemo sa 15 minuta razlike od onoga kako smo planirali.

Proteinska ishrana neće oštetiti naše bubrege

Naši bubrezi su uvek ’pod stresom’. Oni tako funkcionišu. Oni izbacuju višak iz krvi tako što prave urin. Ako imamo zdrave bubrege, ne postoji nijedan dokaz da će visoko-proteinska ishrana oštetiti bubrege ni na koji način. Glavni faktori rizika su visok krvni pritisak i dijabetes – a velik unos proteina zapravo kontroliše oboje.

Ovaj članak objašnjava zašto su proteini tako popularni. Ali, ne treba proteinsku ishranu smatrati kao dijetu već kao način života. Ako pametno koristimo moć proteina, uz redovno vežbanje, pomoći će nam da ostvarimo svoje ciljeve.

Više proteina u kombinaciji sa povrćem, dobrim mastima i manje prerađenih ugljenih hidrata je zaista najbolje gorivo za naše telo: za posao, vežbanje i život.

 

Preuzeto sa lesmills.com

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Share on LinkedIn0

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

LESMILLS