les_mills_psihologija_blog_slika_tekst

1168 pregleda
0 komentara

PSIHOLOGIJA IZA NAJBOLJE VERZIJE TEBE

Billo da vam je cilj da trenirate kao profesionalni sportista ili jednostavno želite da izgubite neki kilogram i dođete do cilja na lokalnoj trci, dostići svoj vrhunac zahteva rad – i to ne samo fizički. Vaš um mora biti uključen u rad od samog početka.

Svi smo čuli izreku da je razlika između talentovanih sportista i onih koji postaju svetski šampioni u poslednjih pet centimetara. Psihička priprema je izuzetno važan deo svakog treninga.

Kada je u pitanju dostizanje savršenog tela, postavljanje ciljeva (i plan treninga koji će te dovesti do toga) je samo početak. Jednako je važno postavljanje manjih ciljeva na svakom treningu: to može značiti čučanj sa većom težinom, bolje vreme na trčanju ili postizanje određenog broja otkucaja srca. Priseti se ovih ciljeva pre svakog treninga. Posveti vreme čak i pre zagrevanja fokusiranju na individualne ciljeve koje si zacrtao za taj trening. Ogromna je moć podsvesti.

les_mills_psihologija_blog_slika_02

Dok sam se isključivo posvećivao treningu, poslednje o čemu sam razmišljao pre odlaska na spavanje, bilo je koji su moji ciljevi, koliko brzo ću da istrčim serije od 300 metara ili koliko brzo ću da istrčim pet ili 10 kilometara, koliko ću da podignem na čučnju. Voleo sam da razmišljam o tim ciljevima i tokom dana, pre treninga. Shvatio sam da je ova mentalna priprema u velikoj meri doprinosila rezultatima koje sam postizao tokom sesija. Kada nisam radio na tome i kada sam dolazio na trening mentalno nepripremljen, mnogo bih lošije rezultate imao nego kada sam se pravilno pripremio.

Ovo je fascinanto područje psihologije, sa mnoštvom mogućih objašnjenja. Najčešće objašnjenje je možda ono koje se zasniva na biološkim funkcijama našeg mozga. Ta teorija glasi ovako: deo mozga koji kontroliše pokrete, koordinaciju i snalaženje u prostoru je desni cerebralni korteks. Tom delu mozga se može pristupiti kroz opuštanje i vizualizaciju. Kada si opušten i zamišljaš sebe kako izvodiš nešto uspešno – izvođenje koordinisanih pokreta korišćenjem dobre tehnike, ili brzo trčanje – onda se to i zapamti.

les_mills_psihologija_blog_slika_01

Bilo je nekoliko istraživanja u kojima je jedna grupa ljudi određeno vreme vežbala niz košarkaških šuteva, dok je druga grupa ljudi samo vizualizovala šuteve. Na kraju studije, ljudi koji su samo vizualizovali šut su skoro u jednakoj meri napredovali kao oni koji su vežbali šut.

Kada uspeš u nečemu, dobiješ psihološku nagradu – podsticaj u aktivnosti – ovo pomaže u stvaranju pozitivnih navika. Sa druge strane, važi i obrnuto: kada ne uspeš, motivacija opada. Programirani smo da volimo da pobeđujemo i svaki put kada to i postignemo, dobijemo podstrek da smo na pravom putu, a to pozitivno utiče na našu naviku vežbanja.

Phillip Mills
Izvor: lesmills.com

Share on Facebook80Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

LESMILLS