GRIT_slika_za_tekst

1327 pregleda
0 komentara

DOKAZANO JE: GRIT daje rezultate svetlosnom brzinom!

Svi znamo koliko je redovno vežbanje bitno. To su nam doktori odavno rekli. Svi nam to govore, pa i poznate ličnosti. Slušamo to od prijatelja, roditelja, gledajući reklame, televizijske emisije… A ipak, bez obzira na brojnu literaturu koja nam ukazuje na opasnost bolesti modernog doba, hipokinezije (nedostatak kretanja), mnogi od nas ne ispunjavaju ni najmanju kvotu odrađenih vežbi tokom nedelje.

Trening – Ali koji tip treninga i kojim intezitetom

Kada čujete reč „vežbanje“, šta vam prvo padne na pamet? Da li vama trening predstavlja kratku šetnju ili intezivan blok vežbi nakon kojih ne možete da dođete do daha? ACSM (American College of Sports Medicine) preporučuje da u cilju smanjenja razvoja kardiovaskulrnih bolesti, treba da kombinujemo treninge srednjeg inteziteta i visokointezivne treninge tri do pet puta nedeljno.

HIIT stvara aktivne i fit vežbače

Istraživanja su pokazala da je HIIT (Visoko intezivni intervalni trening) način da uđete u formu brže i efektivnije. Nekoliko istraživanja koja su sprovedena na odraslim učesnicima već su dala dokaze da HIIT treninzi snižavaju rizik od kardiovaskularnih bolesti. Ipak, do sada nije pokazano kako ovaj tip treninga utiče na vežbače koji su već fit i aktivni. Tim istraživača je započeo ispitivanje u Les Mills-u. Cilj je bio utvrđivanje kakve efekte će HIIT imati na aktivne vežbače. Izabrali su program GRIT – tridesetominutni visokointezvini intervalni trening.

Kako je izgledalo istraživanje

Na Univerzitetu u Pensilvaniji, pod mentorstvom dr Jinger Gottschall –profesorice Kineziologije, sporovedena su dva istraživanja. Svako je trajalo šest nedelja. U prvom istraživanju učestvovalo je 84 fizički aktivne odrasle osobe koje su redovno išle na Les Mills treninge. Drugo istraživanje je sprovedeno nad 18 fudbalerki.

-Učesnici u prvom istraživanju (Les Mills vežbači) podeljeni su u dve grupe radi komparacije. Obe grupe su odradile pet sati fitnes treninga nedeljno. Prva grupa (visokointezivni treninzi) je radila dva Les Mills Grit treninga nedeljno, dva kardio treninga i dva treninga za unapređenje snage.
-Učesnice u drugom istraživanju (18 fudbalerki), zamenile su sedam sati svog treninga sa četiri sata klasičnog treninga za fudbalere i treninge za unapređenje snage. Dodata su im i dva GRIT treninga nedeljno.

Rezultati

Efekti koje su imali učesnici u prvom istraživanju (Les Mills vežbači) pokazali su da HIIT treninzi u još većoj meri smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti i kod fizički aktivne populacije. Učesnici su pokazali veliki napredak u smanjenju telesne mase, tolerancije na glukozu i maksimalnu konzumaciju kiseonika.

Istraživanje koje je sporovedeno nad 18 fudbalerki bilo je prvo ove vrste koje je sprovedeno nad ženskim sportistima i prvo koje je dalo rezultate o efektu HIIT treninga na žene. Kada im je postavljeno pitanje zašto vežbaju, većina žena je odgovorilo da je njihova motivacija gubitak kilograma. Mi znamo da je najbolji način da sagorimo kalorije stvorimo mišićnu masu, a najpuzdaniji način da to uradimo je da dižemo tegove.

Bez obzira na ovu činjenicu, žene često zapostavljaju vežbe snage i prioritet su im kardio treninzi. To se dešava zbog pogrešno utemeljenog mišljenja da će se dizanjem tegova „nabildovati“, ali i zato što veruju da će najbrže smršati ukoliko budu radile isključivo kardio treninge.

GRIT Strength kombinuje vežbe u kojima je angažovano celo telo (clean and press, dead row, upright row i loaded barbells). Fokus je na eksplozivnim i dinamičnim pokretima, na njihovoj amplitudi, a ne na korišćenju velikog opterećenja.

Zabeležene su značajne promene u izgradnji definisane mišićne mase kod žena i to bez dizanja velikih opterećenja. Primećena su poboljšanja u nivou snage koje ženama mogu dugoročno pomoći da izgube na kilaži.
Za fizički aktivnu i fit populaciju, HIIT treninzi su veoma praktični, jer su vremenski kratki. Fudbalerke su smanjile broj sati koje nedeljno provode na treningu za dva sata, ali su opet zabeležile znatna unapređenja. GRIT im je pružio raznovrsan trening i preventivno smanjio rizik od povreda do kojih lako dolazi na njihovim tradicionalnim treninzima.

Iako je ovo istraživanje obuhvatilo samo igrače fudbala, pokazalo je i da HIIT može pomoći sportistima koji se bave i drugim timskim sportovima. HIIT treninzi mimimalizuju vreme provedeno na treningu uz maskimalan rezultat.

Praktično rešenje

Grit nudi bezbedno, naučno dokazano efektivan i bezbedan HIIT trening. Jedna od najbitnijih osobina ovog programa je da omogućava vežbačima da neprestano pomeraju svoje granice izdržljivosti. Svaki trening je novi izazov i nikada nećete pobediti Grit. Vežbačima koji već imaju visok nivo snage i izdržljivosti , HIIT treninzi će pomoći da postanu fit.

Dakle, istraživanje je pokazalo da će vežbači ukoliko rade GRIT dva puta nedeljno primetiti značajne promene. Vaš fitnes nivo će se unaprediti, mišići će dobiti definiciju i smanjićete rizik od kardiovaskularnih bolesti. Imate recept za uspeh, šta čekate?

 

Preuzeto sa www.lesmills.com

 

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

LESMILLS