BB_Jaca_baner_blog

1270 pregleda
0 komentara

BodyBalance: Harmonija disanja i pokreta koja umiruje naš um

Današnji način života nam iz dana u dan donosi razne izazove koje savladavamo sa manje ili više poteškoća, što može biti veoma stresno ako traje u nedogled. Zbog toga nam je potrebno nešto što će nas vratiti u ravnotežu kako fizički tako i mentalno, nešto što će nam dati snagu, pomoći da se opustimo i vratimo staloženost i samopouzdanje. O tome svedoči sve veća popularnost Body & Mind programa.

Ujednačen ritam pokreta i daha ima blagotvorno dejstvo na naše telo i um

Kombinujući različite pokrete i poze iz joge, pilatesa i Tai Chija, prilagođene tako da ih svi mogu savladati bez obzira na nivo kondicije i prethodno iskustvo sa vežbanjem, BodyBalance s jedne strane pruža pravi izazov svima onima koji žele da poboljšaju snagu, fleksibilnost, mobilnost zglobova i podignu svoj fitnes na više nivo, a s druge strane osećaj opuštenosti i smirenosti kako fizičke tako i mentalne svima kojima je to potrebno. Potpun efekat ne bi bio moguć bez obraćanja pažnje na disanje i korišćenja različitih tehnika disanja preuzetih iz joge, tai chija i pilatesa. Način disanja prilikom izvođenja vežbi je veoma bitan jer u velikoj meri povećava njihovu efikasnost. Kod dinamičnijih vežbi i sekvenci, pokret se izvodi u ritmu daha – koliko traje udah toliko traje pokret i koliko traje izdah toliko traje pokret. I upravo ta harmonija koja nastaje kroz ujednačen ritam pokreta i daha ima blagotvorno dejstvo na naše telo i um.

Šta se dešava kada dišemo?

Naime, disanje je funkcija koja se odvija neprekidno i većinom nesvesno. Prilikom udaha dijafragma se kontrahuje i spušta naniže, što omogućava da se grudni koš raširi i ispuni vazduhom bogatim kiseonikom. Taj kiseonik putem krvi dospeva do svih ćelija u telu koje ga koriste za pravilno funkcionisanje. Tokom izdaha, dijafragma se podiže istiskujući vazduh bogat ugljen dioksidom (nus produktom koji nastaje u procesu stvaranja energije u ćelijama) iz pluća.

Većina ljudi diše plitko, nekoristeći pun kapicitet svojih organa za disanje što može da naruši zdravlje. Iz tog razloga na treningu, vrlo često možete čuti savet svog instruktora da se koncentrišete na disanje i dišete duboko. Cilj toga jeste da naučite da manipulišete dahom što će vam pomoći da se izborite sa svakodnevnim stresom i da popravite raspoloženje. Naime, kada smo pod stresom (kada se uznemirimo ili uplašimo) počinjemo da dišemo plitko i ubrzano. O tome se, preko miliona receptora u našim plućima, informacija prenosi do mozga, tačnije do autonomnog nervnog sistema koji je odgovoran za rad srca, pluća, digestivnog sistema i sl. Usled toga naše srce počinje ubrazano da kuca, pritisak raste, povećava se tenzija u mišićima, počinjemo da se znojimo. Čim usporimo disanje sve gore navedeno se polako vraća u normalu.

Ključni elemenat opuštanja

Dakle, ključni elemenat u opuštanju je način disanja. Vodeći računa o disanju tokom vežbanja, šaljemo poruku našem telu da je vreme za opuštanje. Kao rezultat toga postepeno ćete osetiti kako posle napornog dana na poslu vaša ramena počinju da se opuštaju, kako grč iz vaše vilice nestaje, kako glavobolja prolazi i sl. Poseban značaj u procesu opuštanja ima izdah kroz koji upravo otpuštate napetost iz tela. Verovatno ste prilikom vežbanja primetili da nekada to i nije tako jednostavno, naročito prilikom izvođenja težih vežbi koje zahtevaju veće naprezanje.

Najbolji način da prevaziđete to jeste da osetite u kojem delu vežbe dolazi do stvaranja napetosti i da se vratite na disanje trudeći se da to iskorigujete. Nekada vam to neće odmah poći za rukom, zato budite strpljivi i nastavite da pokušavate.

I postavlja se pitanje da li je disanje samo po sebi dovoljno? Da ne dišemo ne možemo. Kako da iskoristimo svo blagotvorno dejstvo disanja tokom izvođenja položaja i pokreta, ali i u svakodnevnom životu pročitajte više u narednom tekstu.

Autor teksta:

Jasna Nikolin, Les Mills trener

Share on Facebook50Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

LESMILLS