vežbanje MOTIVACIJA_baner_blog

3002 pregleda
0 komentara

6 dobrih navika uz koje ćeš se navući na vežbanje

Ukoliko ti je teško da stekneš naviku i vežbanje učiniš svojim životnim stilom, znaj da nisi sam. Svakog proleća, hiljade i hiljade početnika krene u fitnes centar ili u teretanu. Ono što je tužno jeste činjenica da za manje od mesec dana, već početkom leta, gotovo polovina njih ostane obeshrabrena i odustane od vežbanja. Zašto?

Veliki broj ljudi pravi istu grešku, a to je da već na početku od sebe traži previše. Mali koraci do cilja su ključ za pametan početak vežbanja, jer, fitnes navike su kao i sve druge. Ukoliko ih polako uvodiš u život postaće rutina i nešto bez čega više nećeš moći da živiš. A to je sjajna stvar, zar ne?

Donosimo ti šest zdravih navika zahvaljujući kojima ćeš se navući na vežbanje:

1.Pomoć prijatelja

Ako vežbaš sam, sigurno ti je teško da se pokreneš. Ponekad nam je potreban prijatelj koji će nas bodriti i motivisati. Naše istraživanje koje je sprovedeno na Univerrzitetu u Pensilvaniji potvrdilo je da je socijalizacija značajan faktor kada je u pitanju upornost i zadovoljstvo koje imamo nakon vežbanja.

2.Radi ono što znaš

Ukoliko si ljubitelj teretane i tek počinješ, možda bi bilo najbolje da u početku ne radiš vežbe za koje nisi siguran kako se izvode. Istraživanja su pokazala da je veća verovatnoća da ćeš nastaviti da vežbaš ukoliko si siguran u to što radiš, a ukoliko voliš da isprobavaš nove stvari – jednostavno pitaj nekoga za pomoć.

3. Počni polako

Uspori tempo, bar na početku. Većina ljudi odustane nakon par treninga samo zato što oseti gotovo neizdrživ bol, upale mišića i zamor. Instruktori će ti uvek dati opcije višeg i nižeg inteziteta tako da ćeš sam moći da prilagodiš vežbe svom fitnes nivou.

4.Malo po malo i eto rezultata

Kada počinješ, rasporedi treninge tako da u toku nedelje odradiš više, ali se potrudi da treninzi što kraće traju. Da li si čuo da je nekome pošlo za rukom da na pokretnoj traci trči 55 minuta prvog dana u teretani? Ovo baš nije dobra ideja, složićeš se. Isto tako ni ti ne moraš da ostaješ na celom času grupnog fitnesa.

5.Nađi svoj ritam

Određivanje idealnog vremena kada ćeš vežbati je veoma bitno. Ukoliko nisi baš jutarnji tip osobe, zamisao da odeš na trening par sati pre nego što se inače budiš i nije baš najbolja ideja. Neka tvoje vreme za vežbanje bude fiksno i neka bude prilagođeno tvojim obavezama. Manja je verovatnoća da ćeš odustati ako u vreme kada treba da vežbaš nemaš druge obaveze.

6.Slavite svaki uspeh

Neće se dogoditi preko noći, ali će se desiti. Fokusiraj se na pozitivne rezultate koje ćeš odmah primetiti. Bićeš pod manjim stresom i imaćeš više energije. Jednom kada fiksiraš svoje fitnes navike, ni leto pred nama neće biti jedini razlog za treniranje. Svakog dana tokom godine bićeš spreman za plažu, a i zapamti – činiš jako bitnu stvar za svoje zdravlje.

Share on Facebook28Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

LESMILLS